VEIEN TIL VM

Kunde
Burger King

Kategori
Kampanje, Spons, PR

To konger møttes da Burger King inngikk i et sponsorat med Petter Northug høsten 2024. Dette sponsoratet handler ikke bare om synlighet, men om å styrke og utvikle merkevaren gjennom kreativitet.

Kampanjen bygger på engasjementet rundt Northugs VM-sjanser, og kongenes felles livsstil; uhøytidelig livsnytelse med fokus på kvalitet og fart. Med mål om å forsterke merkevarens brand-voice og å lansere Northugs Gourmet-burger, ble sponsoratet aktivert i en tredelt kampanje: Veien til VM.

Filmene er produsert av Kongsøre foto, med Ramus Kongsøre på regi og foto.

del 1 - hovedfilm

del 2 - hovedfilm

del 3 - hovedfilm

En del av strategien for kampanjen var å respondere på aktuelle hendelser i form av planlagte og uplanlagte stunt.

117 utøvere stilte stil start med “Kæm e kongen?” på startnummeret under NM i Gåsbu, før Northug som siste løper besvarte spørsmålet - “Æ e kongen”. Stuntet markerte seg i idrett- og sponsorverden, og skapte overskrifter i nasjonal presse.

NRK-kommentatorer under sprint-prologen på NM i Gåsbu.

Kampanjen fikk også spille seg ut organisk i sosiale medier.

139 447

LIKES, KOMMENTARER, DELINGER

2 654 800

ORGANISKE VISNINGER

Etter skikongens ønske, passet vi på at svenskekongen, Kong Carl Gustaf, også ble invitert til burgerlansering.