
VEIEN TIL VM
Kunde
Burger King
Kategori
Kampanje, Spons, PR
To konger møttes da Burger King inngikk i et sponsorat med Petter Northug høsten 2024. Dette sponsoratet handler ikke bare om synlighet, men om å styrke og utvikle merkevaren gjennom kreativitet.
Kampanjen bygger på engasjementet rundt Northugs VM-sjanser, og kongenes felles livsstil; uhøytidelig livsnytelse med fokus på kvalitet og fart. Med mål om å forsterke merkevarens brand-voice og å lansere Northugs Gourmet-burger, ble sponsoratet aktivert i en tredelt kampanje: Veien til VM.
Filmene er produsert av Kongsøre foto, med Ramus Kongsøre på regi og foto.
del 1 - hovedfilm
del 2 - hovedfilm
del 3 - hovedfilm
En del av strategien for kampanjen var å respondere på aktuelle hendelser i form av planlagte og uplanlagte stunt.
117 utøvere stilte stil start med “Kæm e kongen?” på startnummeret under NM i Gåsbu, før Northug som siste løper besvarte spørsmålet - “Æ e kongen”. Stuntet markerte seg i idrett- og sponsorverden, og skapte overskrifter i nasjonal presse.
NRK-kommentatorer under sprint-prologen på NM i Gåsbu.
Kampanjen fikk også spille seg ut organisk i sosiale medier.
139 447
LIKES, KOMMENTARER, DELINGER
2 654 800
ORGANISKE VISNINGER
Etter skikongens ønske, passet vi på at svenskekongen, Kong Carl Gustaf, også ble invitert til burgerlansering.